سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانانیوز

تاثیر زبان بدن بر ارتباطات

    نظر


انسان برای زندگی اجتماعی و ارتباط با همنوعان خود آفریده شده است. در واقع انسان بدون ارتباط نمی تواند به کمال برسد و حتی نمی تواند زندگی روزمره خود را سپری کند. لازم به ذکر است که ارتباط انسان تنها از طریق کلمات صورت نمی گیرد و انسان از بدو تولد پیام های خود را از طریق زبان بدن منتقل می کند. اما تاثیر زبان بدن بر ارتباطات انسان به دوران کودکی محدود نمی شود و مقوله زبان بدن نیز امروزه به شاخه ای از روانشناسی تبدیل شده است. زیرا با تأثیرگذاری بر روابط انسانی در تمامی ابعاد زندگی انسان می تواند آثار مثبت یا منفی داشته باشد. تأثیر زبان بدن بر ارتباطات انسانی شامل دوستی، خانواده، کار و سایر اشکال تعامل انسانی است.

اهمیت آموزش زبان بدن

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که ما مفاهیم مورد نظر خود را هر روز از طریق حرکات و روابط غیرکلامی به جای کلمات به دیگران منتقل می کنیم. بنابراین آموزش زبان بدن و توجه به این موضوع می تواند در بهبود و پیشرفت عملکرد افراد بسیار موثر باشد. تکنیک های زبان بدن مجری رادیو به شما کمک می کند تا با قدرت بیشتری ارتباط برقرار کنید و با مهارت های خاصی در مذاکره عمل کنید و طبیعتا می تواند تاثیر مثبتی بر نتیجه مذاکرات داشته باشد. نباید فراموش کرد که فردی با زبان بدن مناسب علاوه بر ارتقای مهارت های خود، بهتر می تواند دیگران را نیز ارزیابی کند.

زبان بدن و مهارت های ارتباطی

اگر خود را به تکنیک های زبان بدن مجهز کنید و زبان بدن طرف مقابل را نیز بشناسید، می توانید ارتباط موثرتر و موفق تری را در تمام زمینه های زندگی خود ایجاد کنید. به این ترتیب بلافاصله پس از دیدن یک فرد، با مشاهده وضعیت صورت یا بدن و حرکات و رفتار او، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه با او وارد بحث شوید. مثلاً با برخی افراد شوخی می کنید و فضای دلنشینی ایجاد می کنید، در حالی که باید با برخی افراد رسمی و حتی خشک برخورد کرد. همچنین با تسلط بر تکنیک های زبان بدن می توانید قسمت مهمی از پیام خود را با حرکات و ژست های بدن خود به طرف مقابل برسانید.

این مهارت ها ممکن است در برخی افراد ذاتی باشد. اما این کاملاً ممکن است که دیگران یاد بگیرند. زبان بدن شما نباید از تقویت هر یک از این سه مهارت غافل شوید، زیرا لحن و بیان کلامی می تواند ارتباط موفقی را برای شما ایجاد کند.

تغییر نگرش در ارتباطات

قبل از اینکه بتوانیم خود انضباطی را در آموزش آنلاین زبان بدن زهرا شیراحمدی بیاموزیم، باید رفتار خود را در ارتباط روزانه با دیگران اصلاح کنیم. این می تواند تأثیر زیادی بر روابطی که برای ما مناسب است داشته باشد.

برای این منظور ابتدا باید سعی کنیم احساس امنیت و اعتماد به نفس را در خود افزایش دهیم و آرامش را در خود تقویت کنیم و از سوی دیگر از مشکلات ناراحت کننده و آزاردهنده در ذهن خود خلاص شویم.

شاید سخت باشد، اما برای بهبود نگرش ارتباطی و در نهایت افزایش تاثیر زبان بدن در ارتباطات، باید با همه مانند دوستان خود رفتار کنیم. ما باید خودمان را متقاعد کنیم که اگر ثابت نکنیم همه دوست ما هستند. با این کار به افراد فرصتی برای یادگیری بیشتر می دهیم. همچنین احترام گذاشتن به دیگران و ایجاد احساس مهم در آنها در بهبود عملکرد ارتباطی ما بسیار موثر است.

کمک به دیگران به طور طبیعی باعث می شود افراد احساس خوبی داشته باشند. فرد کمک کننده (دلسوز) احساس رضایت را تجربه می کند و گیرنده نیز احساس خوبی و سپاسگزاری خواهد داشت. بنابراین، باید به این فکر کنیم که چه کاری می توانیم برای هر فرد انجام دهیم. بزرگترین اشتباه این است که ابتدا به این فکر کنیم که چه چیزی ممکن است برای ما مفید باشد. با داشتن بینش و اشتیاق به کار و کمک به دیگران، به تدریج خواهیم دید که دیگران ما را همانطور که ما درک می کنیم، درک خواهند کرد.